Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 24. maaliskuuta 2018

Mysteerio


Marian Ilmestyspäivän aikoihin mietteeni kääntyvät syvällisiin. En luultavasti koskaan tule ansaitsemaan keskiverto palkansaajan tulotasoa. Mutta pärjäisinkö kuitenkin vähemmällä ilman, että joutuisin elämään niukkuudessa?

Olen kekseliäs, sinnikäs, yrittäväinen. Mutta kuitenkin jotain puuttuu niin etten ole mistään "bisneksistäni" todella tienannut kovasta työstä huolimatta. Monet tienaavat paremmin ilman sen kummempia yrittämisiä. Entä jos minun elämäntehtäväni onkin jotain muuta kuin rahan ansaitseminen?

Meillä vieraili kerran eläkkeellä oleva pappi. Kerroin hänelle kaikenlaista elämästämme täällä perinnekylässä. Kerroin kieli poskessa muun muassa tuntevani esi-isien henkien seuraavan jälkeläistensä toimia.

Hän kuunteli tarinointiani. Pastori sanoi, ettei minun pitäisi koskaan muuttua toisenlaiseksi. Vastasin hänelle, etten aiokaan. Olen tyytyväinen näin. Hän sanoi, etten ehkä ymmärrä, mitä olen tekemässä. Tarkoittiko hän, että on tapahtumassa jotain merkityksellistä, jossa käytetään välikätenä tavallista kuolevaista ihmistä?

Nämä hänen sanansa olen kätkenyt sydämeeni ja mietiskelen niitä, mitä ne mahtavat tarkoittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mahtisukua

Kylällä on eräs suuri suku. Ei sen kummempi kun mitkään muutkaan suvut. Jälkeläisiä vaan on siunaantunut enemmän kuin muille. Mu...