Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 7. tammikuuta 2020

Paska-Sote


Niin lähti taas siirtolappu Mummon tililtä pankkiin. Kahden kuukauden ruokalaskut maksoivat 970 euroa. Laitoin selitteeseen: "joululahjoihin, lääkkeisiin ja kauppalaskuun". Pankista soittelevat, että kyllä tämä on minun käsialallani kirjoitettu, mutta tarkennoksia pyydetään. Kotipalvelu seuraa Mummon tiliä ja ihmettelee, minne rahat katoavat. Parempi nauttia aikanaan ja käyttää varat eläessä kuin että verottaja vie perintöveroina. Kyllä me olemme omalta osaltamme maksaneet veroja ja hyväntekeväisyysavustuksia riittävästi, hitto vie!

Tuttaville olen kertonut, että olen Mummolla ruokapalkalla töissä. Niin kuin olenkin. Kuitit olen kaiken varalta säilönyt visusti talteen. Jossain vaiheessa saattaa tulla tarkempi kysely soskulta, pankilta tai verottajalta, mihin rahat kuluvat. En ole pyrkinyt kortistoonkaan. Sekin korvaus olisi suurempi kuin omaishoidontuki. Eiväthän he minua huolisi. Sanoisivat, että painu hoitamaan sitä Mummoasi!

Omaishoitajaryhmässä oli Lakitoimisto Kumpuvuoren voittama tapaus. Henkilökohtainen avustaja VOI TEHDÄ MYÖS HOIVA- JA HOITOTYÖTÄ, kunhan se ei ole pääasiallisin tehtävä. Me voittaisimme taistelun, jos ajaisimme Mummon asian käräjille. Enhän minä edes ilmoittanut hoivatyötunteja avustajan työksi. Sosiaaliviranomaiset tulkitsivat näin, että voisivat säästää palkoista. Paska Sote!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mahtisukua

Kylällä on eräs suuri suku. Ei sen kummempi kun mitkään muutkaan suvut. Jälkeläisiä vaan on siunaantunut enemmän kuin muille. Mu...