Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 15. kesäkuuta 2019

Kaipaus


Minä kaipaan sinua, Isä!
Minä kaipaan sinua, Kummisetä!
Minä kaipaan sinua, rakas Täti!
Nyt te olette siellä jossakin.
Ei ole enää kipua eikä sairautta.
Kaikki on hyvin.
Me täällä alhaalla kaipaamme teitä.
Minä olen niin yksin, kovin yksin.
On enää vain yksi täti.
Muut sukulaiset...
He ovat sitä toista, parempaa haaraa.
Äidin sukulaiset ovat kaukana.
Jos minulle tulee oikein tarvis
Jutella jonkun kanssa, purkaa sydäntäni,
Soitan heille
Vaikka he eivät tiedä täkäläisiä käytäntöjä
Heillä on erilainen kulttuuri
He ajattelevat asioista eri tavalla
Soitan silti.
Se helpottaa.
Mummo,
Tuossa hän kävelee kumaraisena
Rollaattoriinsa nojaten
Kiedon käteni hänen ympärilleen ja halaan varovasti
Aivan varovasti
Hieron hänen hartioitaan ja sanon:
-Tiedätkö, että sinä olet minun ainoani?
Minulla ei ole enää muita.
Mummo vastaa: -Joo
Hän tietää sen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mahtisukua

Kylällä on eräs suuri suku. Ei sen kummempi kun mitkään muutkaan suvut. Jälkeläisiä vaan on siunaantunut enemmän kuin muille. Mu...